Home / News / Persbericht-ing-kiest-voor-europort-van-able-voor-digitalisatie-op-gebied-van-beleggen

Persbericht: ING kiest voor EuroPort+ van Able voor digitalisatie op gebied van beleggen

ING kiest voor EuroPort+ van Able voor digitalisatie op gebied van beleggen

Amsterdam, 25 juni 2018. ING Bank NV en Able BV (onderdeel van Topicus) hebben een nieuwe 5-jarige overeenkomst gesloten voor het gebruik van EuroPort+ op het gebied van beleggen. Deze overeenkomst volgt op de keuze van ING voor EuroPort+ als targetplatform voor standaardisatie van software.

De nieuwe overeenkomst is een belangrijke uitbreiding op de samenwerking die ING en Able al sinds 2009 met elkaar hebben. In 2018 zal EuroPort+ geschikt gemaakt worden voor gebruik in België door modulen toe te voegen met Belgische wet- en regelgeving en fiscaliteit. Hierdoor zal EuroPort+ ook de in België gangbare bancaire producten kunnen verwerken en administreren. De Nederlandse en Belgische klanten zullen zoveel mogelijk met één gezamenlijk bankplatform bediend worden. De daarvoor benodigde uitbreidingen op de standaardsoftware van Able worden gedaan met investeringen van zowel ING als Able/Topicus.

Voor ING is dit een belangrijke stap in haar streven om wereldwijd te kunnen migreren naar één digitaal bankplatform.

Voor Able maakt de overeenkomst het mogelijk op korte termijn bancaire klanten buiten Nederland te kunnen bedienen. Able werd in oktober 2017 overgenomen door Topicus. De Fintech-divisie van Topicus is met deze overname komen te bestaan uit 450 medewerkers en heeft daarmee een schaalgrootte bereikt die uitbreiding naar markten buiten Nederland mogelijk maakt. In eerste instantie zal dat België en Luxemburg zijn.

Able is sinds eind oktober onderdeel van de Topicus Groep. Topicus is een IT bedrijf met ruim 900 medewerkers met platformen voor de zorg, het onderwijs, de gemeentelijke overheid en de financiële sector. Binnen de financiële sector biedt Topicus technologische serviceplatformen aan financiële instellingen, financieel adviseurs en service organisaties op het gebied van hypotheken, beleggen, sparen, pensioen, zakelijk financieren en claimafhandeling. https://www.topicus.nl en https://europort.topicus.nl

ING is een wereldwijde financiële dienstverlener met een sterke Europese basis die bancaire wholesale en retail diensten levert aan klanten in meer dan 40 landen. Het doel van ING is: mensen en bedrijven in staat stellen hun eigen ideeën voor een betere toekomst te realiseren, hoe groot of klein deze ook zijn. www.ing.com

Inlichtingen

ING